NEJ till Nedläggning av skäralids restaurang i söderåsens nationalpark
Uppdatering
Nej till nedläggning med det bestämdaste
Lägg inte ner Skäralid
Vårt fina utflyktsmål
Med underbar natur och den goda maten som serveras
Gör om gör rätt, ta INTE bort det som är bäst
Mvh 4 pensionärer från Landskrona
Skäralids restaurang är så välplacerad och hör ihop med Söderåsens nationalpark och bygden runt omkring. Väldigt mycket som påverkas negativt om den inte finns kvar.
Vädjar till att ändra beslutet om nedläggning och hitta andra lösningar på det problem som verkar finnas enligt myndigheterna. Jag kan se nya omständigheter om restaurangen läggs ner som eventuellt skapar större problem och slitage på naturen än vad som finns idag. Restaurangen är en central och viktigt punkt på många sätt.
Så ledsen för hela processen och beslutet som ännu står fast. Söderåsens nationalpark är unik i kombination med Skäralids restaurang!
Lägg inte ner restaurangen!!
Lått det va kvar underbart ställe
Det är riktigt dåligt att man gör på detta sättet. Restaurangen har stor dragning under vår och sommar. Själva parken vore inte så välbesökt om inte serveringen fanns.
Det har gått prestige i det hela och därför hoppas vi att detta tas upp av media för att se hur allmänheten reagerar som inte har läst detta på FB
Det måste väl gå att smälla upp några Expandia bodar om det nu behövs extraplats, restaurangen skall väll inte behöva slå igen på grund av platsbrist. Skäralid och nationalparken kommer bli ett jävla tråkigt utflyktsmål om den försvinner. Tycker det är skandalöst dålig planering från länstyrelsens sida, skärpning för fan. Här har man firat födelsedagar, ätit påskmiddagar och jul luncher.
Det är mycket tråkigt om man stänger Skäralids Restaurang. Den har stor dragningskraft. Själva parken vore inte så välbesökt om inte serveringen fanns. Jag känner många som åker hit bara för att äta. Jag personligen älskar att åka hit och vandra och sen avsluta med en god middag eller bara en härlig fika.
Länsstyrelsen och Naturvårdsverket kan ju sitta var som helst. Om de tycker att det är ont om plats i deras lokaler så får de väl bygga ut på annat håll eller flytta till annat ställe. Det är så andra företag gör. Allmänheten tycker om att åka hit och njuta av naturen och fira högtidsdagar. Hoppas verkligen att den blir kvar
Mvh Gunilla