Stoppa sköldkörtelskandalen
Kontakta namninsamlingens skapare
för sin sjukdom utan möts med kränkningar och oförstånd.
Kanske vi måste gå utanför vårt eget land,, som många fått gjort för att få hjälp till ett drägligt liv. Själv obehandlad i säkert 30 år och mår rent ut sagt för djävligt på Levaxinet.
Re:
Du behöver inte betala något för att skriva på??? Hur har du fått den uppfattningen?
Re:
Homeopat medel är säkert bra för vissa. Jag har ingen erfarenhet av det och kan därför inte skriva om det. De flesta söker läkarvård i första hand, och den måste förbättras och därför skapades denna petition. Alla har inte heller råd att gå till homeopat, och alla kan mår inte bra på samma saker. Super att du blev hjälpt av thyrex!!
Ämne
Jag får inte hjälp dom hånar mig bara på vc! Just nu ligger jag i soffan och tror faktiskt att jag dör snart! Gråtit hela dan ! Hjärtklappning. Nålar som sticker igenom hjärtat ut i ryggen. Har ringt tre ggr! Fick ingen ökar tid. Men fick tag och t4 hette det! Låg bra sa dom. Ingen ref värde! T3 är väl viktigt ! Levaxin 125 . Usch! Men fortfarande ingen läkartid! Allt går igenom tarmen oxå ! Hjärtklappning flera veckor! Med vänlig hälsning, li
Fråga till skaparen av petitionen
Vad gör ni med den här insamlingen?
Det händer ju inget!?
Intressant att ni inte länkar till den bästa forskningen som finns på området
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD003419.pub2/abstract
En metaanalys från självaste Cochrane, som konkluderar att man inte ser någon symtomlindring vid behandling av patienter med subklinisk hypotyreos
http://press.endocrine.org/doi/full/10.1210/jc.2006-0448
En artikelsammanställning och metaanalys av 11 studier som jämför T4 med T4 + T3. Ingen skillnad mellan behandlingsalternativen.
Metaanalyser på randomiserade kontrollerade studier alltså. Mer solklart än så blir det knappast!
Re: Intressant att ni inte länkar till den bästa forskningen som finns på området
#264: Anna - Intressant att ni inte länkar till den bästa forskningen som finns på området
För mig va behandling med tillägg av t3 helt avgörande..... Så vad forskning än säger så är det många världen över som mår mycket bättre av tillägg med t3.
Har du själv hypo, Anna?
Har man subklinisk hypo så är det omöjligt att mäta hur mycket medicin som behövs. Åter igen så mår många bättre med medicin.
Det ett vore önskvärt att alla behandlas individuellt, och inte enligt tsh.
Re: Fråga till skaparen av petitionen
#263: Monica Ottosson - Fråga till skaparen av petitionen
Ja du Monica, att påverka myndigheter är ett tungt arbete. I Finland har deras underskrifter med 8000 st börjat kunna användas i påverkan på myndigheterna där.
Jag önskar att det va lättare att få de bestämmande att lyssna, och tro mig vi är många som försöker. Vad vill du ska hända? Vad gör du för att påverka?
Detta med att T3:an inte tas, är helt sjukt. Jag hade hypertyreos (graves sjukdom). Vart behandlad med radioaktivt jod, som skulle ta död på sköldkörteln helt. Jag borde ha gått upp en himlans massa i vikt då jag av lathet inte åt levaxinen.. gick inte upp ett gram trots att läkarn sa att jag inte hade någon ämnesomsättning enligt proverna och när jag påpekade detta för min läkare så sa han bara att jag åt väl inte som jag skulle (jag åt precis som vanligt + att jag åt minst 1 chokladkaka om dan. Så det fanns absolut belägg för att jag skulle gå upp i vikt men icke. Nu äter jag levaxinen men jag är ständigt trött och nej jag har inte fått tagit T3:an än..
Marie-Louise
på petitionen läkarna på vc tar inte tillräckligt med prover , att man kan ta alla prover som behövs för oss som har problem med sköldskörttrln
| This discussion has been closed. |