Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige
Kontakta namninsamlingens skapare
Har själv varit i en behov av hjälp och också anhöriga .
Re:
En stor anledning till att psykvården inte fungerar är personalbrist. En inläggning känns ofta som förvaring eftersom ingen har tid att sitta ner och samtala.
Min brukare o jag verkade bry oss mer än personalen, som mest satt instängda i personalrum
Olyckor händer men så lyckades en kvinna ta livet av sej när vi var där...
Min kille var snickare på psyke och drog till sig flera hantlangare som ville göra nytta o samtidigt prata när personal även där satt i rum..
Psykisk ohälsa är ett enormt stort problem idag både bland tonåringar såsom vuxna. Har både vänner o släktingar där vården misslyckats totalt och de såg endast självmord som enda utvägen. Tyvärr så när folk söker blir de oftast hemskickade igen för de är inte tillräckligt dåliga för en plats och det är fruktansvärt. Det hade behövts många fler platser.
Egen erfarenhet av icke fungerande psykvård i Värmland. Hela familjer blir drabbade när en familjemedlem inte får någon hjälp. Det handlar om vårdskador som bör anmälas i varje enskilt fall och de drabbade borde ersättas. Detta är ett av de allvarligaste samhällsproblem vi har.
Har även vänner som har släckt sina liv pga psykisk ohälsa.
Har själv jobbat inom psykvården och grupptrycket inom arbetslaget är hårt . Det gäller att ha mod ,prata med dom som man vet kan bättre,och gå väg till rätt chef och förklara situationen! Har själv gjort det och det fungerade!
| This discussion has been closed. |