Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige
Kontakta namninsamlingens skapare
Folk som är helt under isen får ingen hjälp total nonchalans mot utsatta människor som mår så dåligt att dom självsvälter o d och jag vet vad jag pratar om är mitt upp i detta just nu och kämpar för min son.. Men något stöd från myndigheter och psykvård nej nej. Man undrar vart vi är på väg
En självklarhet att skriva under detta...
hjälp de behöver och har rätt till.
Har själv varit där, och har MÅÅÅÅÅÅNGA nära & kära, som blivit satt i pillertrilleri, trots att dem ör i akut behov av behandling av det humanitära, och ej, DEFINITIVT EJ, det kemiska slaget.
Det är upprörande att det får vara på detta vis, har själv upplevt förhållandet i psykvården. Har bipolär 2 diagnos och spelar med livet som insats, har resulterat i ett 14 årigt heroin missbruk pga själv medicinering.
SKANDAL
jag gick till psyk för jag ville bli av med xanor tabletterna,då säger dåren tilll läkare jag kommer att ta ditt körkort,jag ville sluta med tabletterna för jag mådde inget bra p den,som straff för att jag vill sluta med en medicin så blir jag av med mitt körkort
Jag vet hur dåligt "vården" fungerar och hur det är näst intill omöjligt att få ett bra engagerat bemötande, kort väntetid och riktig hjälp. Många gånger blir det bara några tabletter och sedan "tack och hej då", trots att vi som är drabbade tjatar, bönar och ber om att få en bra samtalskontakt eller något annat. Det är tragiskt, för att inte säga vidrig, att människor får lida så länge utan att få hjälp. Många liv går till spillo eller liv levs i spillror. Det måste bli en ändring omgående och människor skall ges all hjälp, stöd och vård som behövs! Empati, omtanke och intresse saknas hos "makthavare" och det är födj-vliga illa!
Jag vill inte få en klapp på axeln och en kommentar med att du är inte tillräckligt ledsen...
Politikerna måste agera och sluta tillåta psyķiatrikerna kränka människor bakom låsta dörar. Titta på länder där man inté bälltar eller utför ECT. Den makt läkarna på psykiatrin har har inte läkarna på den somatiska vården för där går det att anmäla och få rätt, tyvärr går det inte få rätt när der gäller psykiatrin. Skärp ett politiker!!!
| This discussion has been closed. |
Jag har diagnosen Bipolär typ 1 och är trött på att aldrig lyckas bli stabil pga att jag inte får en behandlande psykiatriker! 11 stycken gick jag igenom förra året ovh har blivit så illa felmedicinerad att jag varit sängliggande i en månad! Tänk då på att jag är en prioriterad patient eftersom jag har barn ich ändå denna skitbehandling?! Nog nu!