Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige
Kontakta namninsamlingens skapare
Psykvården borde läggas ned precis som AF och andra kontrollmyndigheter
Psykvården handlar enbart om att medicinera och se till så personerna förblir beroende av denna s.k. vård så verksamheten genererar pengar.
Vi behöver ett humanare samhälle, med grundtrygghet för alla, bra/rena/ekologiska råvaror som föda, slippa oroa sig för nästa månad om ekonomi och arbete. Ett humant och stressfritt samhälle där allas gåvor och egenskaper uppskattas skulle göra så att psykvården och många andra instanser skulle bli onödiga, då de flesta psykiska och fysiska åkommor oftast beror på ekonomisk stress och kemikalier runt och i våra kroppar.
Skulle grundtrygghet en vara säkrad skulle fler ha ork och tid för varandra och sociala sammanhang vilket stärker den psykiska hälsan.
Jag väljer att skriva under denna undersökning till bättre psykisk vård, dels för att jag själv erfarit det hemskt.. och för att jag känner en rad personer som ej fått den hjälp dom behöver helt enkelt, sverige har kommit långt idag, väldigt långt men inte gör vi det vi borde för att samhället sska fungera! folk mår dåligt, vi msåte se det och hjälpa!!
Med de senaste 10-15 årens nedprioriteringar av psykiatrin så har den psykiska ohälsan på riktigt allvar satt djupa avtryck i den svenska folksjälen, och sedermera kommit att bli kanske det allvarligaste folkhälsoproblemet vi nu i modern tid står inför. Rätten till värdig vård ska vara ett grundläggande och vedertaget fundament i ett välfärdsland som Sverige. Jag skäms som skattebetalare.
Vet om att väntetiden på psykakuten är 6-8 timmar lång..... Fruktansvärt
| This discussion has been closed. |